Nové ohromující video se objevilo po 15 letech od smrti Stanleyo Kubricka. Kubrick se v něm přiznává, že se podílel na zfalšovaném natáčení přistání NASA na Měsíci.

Filmař T. PAtrick Murray řekl, že udělal s Kubrikem tři dny před jeho smrtí v květnu 1999 rozhovor. Byl ale přinucen podepsat 88 stránkovou NDA (dohodu o mlčenlivosti) s tím, že rozhovor může být zveřejněn až 15 let po Kubrickově smrti.

V následujícím textu je k dispozici přepis rozhovoru se Stanley Kubrickem, kde režisér filmu 2001: Vesmírná odysea přiznává na kameru: „Zfalšovali jsme přistání na Měsíci a já jsem byl ten, kdo to natočil.“ Pod přepisem jsou i původní nesestříhaná videa.


K: Jsem hodně zaneprázdněn mojí prací, vylepšováním – riskuji hodně…
T: Proč mi chcete dát tenhle rozhovor?
K: Je to poprvé co dávám rozhovor na toto téma. (povzdechne si)
T: Chápu, dejte si čas kolik potřebujete.
K: Byl jsem s tím vždycky v konfliktu, ale nikdy jsem si to tolik nepřipouštěl až posledních pár let. Byl jsem unešený tou velkou šancí, příležitostí a výzvou něco takového produkovat stejně jako kdyby šlo regulérní film, jako jakýkoliv můj regulérní film, bez nutnosti přemýšlet tolik – uff – o důsledcích, které to může mít pro společnost, když to bude kdy odhaleno.
T: O čem to mluvíte? Umírám zvědavostí konečně se dozvědět o čem to mluvíte.
K: Dobře, je to svého druhu zpověď. Jde o film, který jsem udělal a nikdo o tom neví.
T: Jde o film, který jste udělal a nikdo neví, že jste ho dělal vy? Rozumím vám správně?
K: Ano, máte pravdu. Není to fascinující? Zaujalo vás to?
K: Podílel jsem se na obrovském podvodu na Americké veřejnosti, což je momentálně detail. V celé věci je zainteresována vláda USA a NASA. Přistání na Měsíci bylo zfalšováno; všechno kolem přistání na Měsíci bylo falešné a já byl ten, kdo to natočil.
T: Ok. (smích) Počkejte, o čem to mluvíte…? To myslíte vážně? Jako že fakt?
K: Jo, myslím to vážně. Smrtelně vážně.
K: Ano, byl to podvod.
T: Ok, počkejte, počkejte…
T: Já nechci, aby tohle byl film s ohodnocením R (R: nevhodné pro děti a mládež), ale naprosto vážně, naprosto čistě a vážně…
T: Já, já, já pracoval téměř osm měsíců na tom, abychom zabezpečili toto životně jedinečné interview, které snad nikdo jiný neměl příležitost dostat. Na místo, abychom se bavili o vašich 16 filmech, které znám od svého dětství… Vy mi tu říkáte, že jsme nepřistáli na Měsíci?
K: Ne, nepřistáli.
K: Nebylo to skutečné.
T: Přistání na měsíci byl podvod?
K: e, e, e… smyšlené přistání na Měsíci. Byla to fantasie, nebylo to skutečné.
K: Nemyslíte si, že je to důležité, aby tohle lidé věděli?
T: Přistání na Měsíci v 69., které bylo dva roky před mým narozením…
K: Je totální fikce!
T: Totální fikce…
T: To je to? To je ta 15letá věc! Teď to dává smysl. To je důvod, proč já to můžu zveřejnit až za 15 let. To dává rozhodně smysl.
T: Přistáli jsme… my jsme nepřistáli na Měsíci – to vy říkáte?
K: Ano, nepřistáli jsme.
T: Proč mi to říkáte?
K: e, e, e – obrovský podvod. Naprosto jedinečný podvod spáchaný proti všem. Měli by to vědět.
K: Nixon chtěl – uff, oni plánovali, yeah, on chtěl tohle zfalšovat – to přistání na Měsíci.
T: Vy předpokládáte, že lidé nechtějí znát pravdu o světě, realitě, o přistání na Měsíci…?
K: Vládá o tom ví, podílela se na mnoha podvodech a podvodech plynoucích z jiných podvodů.
T: Jak jste ukončil spolupráci? Byl jste zapleten do toho podvodu?
K: Nechtěl jsem to už dělat.
T: Rozhodně jsem nečekal, že rozhovor půjde tímto směrem!
K: Bylo to s mojí pomocí, bylo to díky mne, byl jsem u toho a to je to co mne na tom trápí.
T: Mám s vámi jen tento vymezený čas. Jsem ochotný s vámi mluvit o čemkoliv, ale…
T: To snad ne… Není to nějaký druh vtipu nebo…
K: Ne, to není.
T: … nebo nějaký film ve filmu.
K: Nežertuji. Ne!
T: Dobře.
K: Konspirační teoretici měli v tomto případě pravdu.
T: Teď nevím, na co se mám ptát dříve.
K: Věděl jsem, že je to špatné – já jen … jsem nevěřil tomu, že ten podvod bude tak velký.
T: Ale udělal jste to.
K: Mělo to vliv na moji uměleckou integritu.
T: Jo, ale vy jste s tím nakonec souhlasil. Proč?
K: Dobře, ano, šlo prostě o to, že mne podstatě uplatili. Řečeno bez obalu, o tom to bylo. Byl to jen obyčejnej zasranej úplatek!
T: Proč mi to říkáte?
K: Je to velký podvod. Naprosto jedinečný podvod spáchaný proti všem. Všichni by to měli vědět! Nemyslíte si, že by lidé měli znát pravdu?
T: Proč jste to zfalšovali? Proč? Proč by vůbec kdy někdo chtěl udělat něco takového? Proč by vláda něco takového vůbec chtěla nebo potřebovala dělat…
K: Není tajemstvím, že NASA vždy chtěla splnit Kennedyho proroctví.
T: Vezměte to od začátku…
T: Upřímně řečeno, tohle moment, kdy mne on (Kubrick) dostal. Myslím tím to, když jsem si skutečně představil sebe v jeho situaci, že mluví pravdu a že on byl konfrontován s touto příležitostí. Říkal jsem si: pokud by taková šance s pravděpodobností jedna ku miliardě v mém životě nastala, jak bych se zachoval já?
T: Jo, on chtěl schválit všechny body. Byl toho názoru, nemohl udělat nic lepšího než tohle.
T: Velký konflikt. Bože, myslím, nedokážu si představit, že bych tuhle příležitost dostal. Na jedné straně bych to nejspíš chtěl dělat, ale pak bych asi chtěl říci, že jsem se podílel na trestném činu a lži…
T: Záleží na tom, ale můj odhad by byl… ne, když jste dobrý člověk, ale vy jste to chtěl dělat.
K: Spielberg, … Scorsese, ani Woody Allen, nikdo z nich by to neudělal.
T: Přiznám se, že bych to nejspíš udělal taky. Já bych to udělal.
K: Jo, taky mne to dostalo. Hodně vám mažou met kolem pusy, než-li tomu podlehnete.
T: Prostě, že jste nelepší a tak?
K: Jo, jo – a já jsem s nimi souhlasil.
T: Proč to říkáte světu? Proč svět potřebuje vědět, že přistání na Měsíci nebyla skutečná a že vy jste je zfalšoval?
K: … která považuji za mistrovské dílo.
T: A vy se pod to nemůžete podepsat a nebo o tom (veřejně) mluvit…
K: No, mluvím o tom teď…
T: Pravda, ale za 10 až 15 let budete mrtvý…
K: Jo, deset nebo 15 let – něco takového.
T: Takže o tom nemůžete říct ani Roger Ebertovi. Není to frustrující?
T: Proč to zfalšovali? Proč by to dělali?
K: Protože je nemožné se tam dostat.
T: Ok, back up, back up, back up…

V roce 1971 Kubrick ujel z USA do Velké Británie a v Americe se už nikdy neukázal. Všechny jeho následující filmy pak byly natočeny v Anglii.

Dlouhé roky režisér vedl život v ústraní, bál se o život. Podle ujištění anglických novin „Sun“ se režisér „bál, že bude zavražděn americkými tajnými službami, stejně jako ostatní účastníci televizního zajištění měsíční aféry USA“.

Režisér náhle zemřel údajně na infarkt v dokončovací fázi natáčení filmu „Eyes Wide Shut“, v němž hlavní role hráli Tom Cruise a Nicole Kidman. A byla to právě Nicole Kidmen, kdo v roce 2002 v rozhovoru pro americké noviny The National Enquirer řekla, že Kubrick byl zavražděn. Režisér jí zavolal 2 hodiny před oficiálním časem svého úmrtí a žádal ji, aby nejezdila do Hertfordshire, kde, jak sám řekl, „nás všechny otráví tak rychle, že si nestihneme ani kýchnout“.

Podle tvrzení britských novinářů členové Národní agentury pro bezpečnost USA se poprve pokusili Kubricka zabít už v roce 1979. Násilný charakter Kubrickovy smrti 7. března 1999 v anglickém Harpenden (Hertfordshire) později potvrdila i jeho žena. V létě roku 2003 v rozhovoru pro francouzskou televizi a později 16. listopadu téhož roku v rámci pořadu „Temná strana Měsíce“ (TV kanál CBC Newsworld) vdova po režisérovi, německá herečka Christiane Kubrick (Christiane Susanne Harlan) učinila veřejné prohlášení, jehož podstatou bylo následující:
V době, kdy si SSSR již celkově osvojoval vesmír, prezident USA Richard Nixon, podle vdovy inspirovaný vědecko-fantastickým filmem jejího manžela – který později vešel do historie jako jedno z nejlepších děl Hollywoodu (2001: Vesmírná odyssea, 1968) – vyzval režiséra spolu s ostatními hollywoodskými profesionály, aby „zachránili národní čest a důstojnost Spojených států“. Což mistři z „továrny na sny“ vedení Kubrickem také udělali. Rozhodnutí o falšování provedl osobně prezident USA.

Taková prohlášení od účastníků tohoto „projektu“ však zazněla už dříve. Zejména raketový inženýr Bill Keyzing (Vill Kaysing), který pracoval v Rocketdyne, společnosti stavějící raketové motory pro program Apollo a který je autorem knihy „Nikdy jsme nelétali na Měsíc. Americký podvod za 30 miliard dolarů“ (We Never Went to the Moon: America’s Thirty Billion Dollar Swindle). Vyšla v roce 1974 a jejím spoluautorem byl Randy Reid. Ten rovněž potvrdil, že údajná reportáž z přímého přenosu přistání lunárního modulu NASA je falešná a byla natočena na Zemi. Pro natáčení byl použit vojenský polygon v Nevadské poušti. Na snímcích pořízených v různých časech ruskými průzkumnými satelity můžeme jasně vidět obrovské hangáry a skvrny kráterů napodobující měsíční povrch. Právě tam vznikly záběry ze všech „měsíčních expedic“ natočené hollywoodskými specialisty.

Odvážlivci byli dokonce i mezi samotnými astronauty. Tak například americký astronaut Brian O’Leary, když reagoval na přímou otázku, řekl, že „nemůže dát stoprocentní garanci, že Neil Armstrong a Edwin Aldrin vlastně chodil na Měsíci“. Nicméně, až teprve nyní, po bezprostředním doznání samotného Stanley Kubricka – celosvětově uznávaného hollywoodského režiséra – celá aféra dostala tu správně výživnou tečku.


Shrnutí některých argumentů, které podporují myšlenku, že přistání na Měsíci, v podobě prezentované veřejnosti, bylo buď částečně a nebo zcela zfalšováno:

  • Astronauti trpěli amnézií. Na otázky novinářů nedokázali konkrétně popsat, jaké to bylo na Měsíci a co všechno viděli. Odpovědi byly velmi obecné.
  • První člověk na Měsíci, Neil Armstrong, odmítal dávat rozhovory.
  • prezentaci vyzval Armstrong další generace, aby pátrali po skutečné pravdě tam venku. Mnozí soudí, že tím narážel na fakt, že přistání na Měsíci bylo mediálně zmanipulováno.
  • NASA nikdy nezveřejnila fotografie hvězdné oblohy z povrchu Měsíce.
  • NASA nikdy nedala k dispozici fotografie povrchu Měsíce ve vysokém rozlišení.
  • NASA nikdy neposkytla fotografie povrchu Měsíce v přirozených barvách (barvy, které mohli vidět i astronauti misí Apollo.) Zůstává tedy otázkou, proč jsou fotky černobílé?
  • Čínská mise Nefritový králík z roku 2013 ukázala, že povrch Měsíce je výrazně dohněda, což je v rozporu s černobílými i barevnými fotografiemi z dílny NASA.
  • Na přípravě mise Apollo se podílely tisíce lidí, kteří projektovali a stavěli vesmírné lodě a vybavení do nich. Někteří uvedli, že se podíleli na výrobě dřevených maket 1:1. Dle jejich slov to spíše připomínalo tvorbu filmových kulis.
  • Dodnes existují realistické modely povrchu Měsíce: NASA: Simulace přistání na Měsíci, které používali astronauti pro simulaci přistání na povrch Měsíce. Je k dispozici celý glób Měsíce, koridor, kterým astronauti měli proletět během přistání, Moře klidu z výšky a pak reálný model 1:1, který byl vytvořen v Nevadské poušti.
  • Astronaut Edgar Mitchell (člen posádky A14) v jednom z  rozhorů uvedl, že lidé sice byli na Měsíci, ale skutečnost prezentovaná veřejnosti je odlišná od toho, jak to doopravdy probíhalo.
  • Astronaut Brian O’Leary uvedl, že nemůže dát stoprocentní garanci, že Neil Armstrong a Edwin Aldrin vlastně chodil na Měsíci.
  • Steven Greer uvedl, že jsme sice na Měsíci byli, ale celý průběh byl předtočen. Natočené záběry byly pak použity při tzv. živém vysílání.
  • Na filmových záběrech a fotografiích z (údajného) povrchu Měsíce jsou chyby: pohybující se vlajka, nekonzistentní směry stínů, značky na rekvizitách, chybějící stopy po raketovém motoru nebo vozítku.
  • Mise Apollo 13 byla filmovým dramatem. Přitáhla lidi zpět ke sledování reality show.
  • Ve 40. letech Nacistické Německo mimo jiné i našem území testovalo Hanebu – létající stroje na antigravitační pohon. Tyto stroje měly být po válce přesunuty do USA v rámci projektu paperclip (Kancelářská sponka).
  • Je třeba chápat, že Rusko ve stejné době řešilo zfalšovaní letu kosmonauta Gagarina. Rusko bylo tedy ve stejné pozici jako USA. Vytvářeli propagandistickou realitu.
  • Henry Deacon uvedl: „Byli jsme tam s jistou pomocí.“ Pak řekl: „Měli jsme vyspělou technologii, která nebyla součástí oficiálního programu Apollo. Nebyla součástí uznávané vědy té doby, což nám pomohlo dostat se skrz Van Allenovy pásy.“
  • Pro let na Měsíc je třeba překonat mj. radiační pásmo tzv. Van Allenovy pásy. NASA o nich během mísí Apollo věděla. Přesto se jejich důkladným výzkumem a dopadem na zdravíastronautů začala zabývat až na počátku 21. století!
  • Video z oběžné dráhy Země, které ukazuje, jak byly falšovány záběry letu na Měsíc:


Sueneé: Na internetu kolují zvěsti, že osoba prezentovaná na výše uvedených videích je jen herec a že nejde o skutečného Stanleyho Kubricka. Herec se prý jmenuje Tom. Celé jeho jméno ale nikdo neuvádí. Pokud by šlo o herce (jinou osobu), pak by bylo dobré znát i jeho další role nebo třeba i celé jeho jméno. Porovnal někdo fotografie?

Osobně jsem toho názoru, že jsme na Měsíc doletěli, ale s použitím mnohem modernější techniky, než-li byla kdy představena široké veřejnosti.

Zda mise Apollo (ne)byly skutečné nemá vliv na to, že lidé dnes běžně létají na ISS. Jde totiž o nízký orbit, který je technologicky snáze dosažitelný.

Zdroj: suenee.cz

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here